تعامل آموزشهاي مهارتي و اشتغال با همكاري فعالان فناوري اطلاعات و ارتباطات در گيلان

محمد حسيني، مدير كل آموزش فني و حرفه اي گيلان، در سومین نشست هم انديشي تعامل آموزش هاي مهارتي و اشتغال كه با حضور فعالان فناوری اطلاعات و ارتباطات در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گیلان برگزار شد، گفت: امروز آموزشهاي مهارتي كارجويان بايد به گونه اي هدفمند شود كه آموزشهاي فني و حرفه‌اي منجر به اشتغال گردد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه اي گيلان، در این نشست که از سلسله نشست های هم‌انديشي تعامل آموزش هاي مهارتي و اشتغال مي باشد، با حضور محمد حسيني، مدير كل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان، سعید زاهدی، مدیرفناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری گیلان، فرزاد توكلي، مديركل فناوري اطلاعات و ارتباطات استان و همچنين  عليرضا آكوشيده، معاون پارك علم و فناوري استان گيلان با تشریح اهداف، برنامه ها و چالش ها، فرصت تبادل نظر را در اختیار فعالان استارت آپی قرار دادند.

در این نشست محمد حسيني، مدير كل آموزش فني و حرفه اي گيلان گفت: بانک اطلاعات کارآموزان با هدف معرفی این افراد به صاحبات کسب و کار رونمایی می شود که می تواند به صاحبان کسب و کار در جذب نیروهای مورد نیازشان کمک کند .

وی با تشریح فعالیت های آموزش های فنی و حرفه ای در گیلان گفت: در زمان حاضر، 21 مرکز دولتی ، 153 کارگاه ثابت در مراکز دولتی، 215 مربی شاغل در بخش دولتی، 628 موسسه کارآموزی آزاد فعال فنی و حرفه‌ای با دو هزار و 226 مربی شاغل در این موسسه ها در استان فعال است .

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان با بیان این که سالانه 46 هزار نفر دوره آموزش های مهارتی ارائه می شود، اظهار داشت: این آموزش ها در حوزه های خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی به علاقمندان ارائه می شود .

وی در ادامه سخنانش با تشریح وضعیت موجود خاطر نشان کرد: ناکارآمدی آموزش های رسمی در حوزه اشتغال، ارائه آموزش های غیررسمی گسترده اما پراکنده توسط دستگاه های اجرایی متعدد و نبود امکان سنجی اثربخش آموزش ها به دلیل پراکندگی از موارد وضعیت موجود است .

حسینی بیان داشت: مشاهدات حاکیست که به دو دلیل آموزش های مهارتی تاکنون اثربخشی لازم را نداشته اند؛ یکی بهره وری پایین در بخش های مختلف خدمات، صنعت و کشاورزی و دیگر این که اشتغال از مسیر آموزش های مهارتی نمی گذرد .

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان با طرح این سئوال که چگونه فرصت های شغلی فعلی و آتی را در استان شناسایی کنیم؟ اظهار داشت: در این باره شناخت نیازآموزشی واقعی بازار کار و گذر از نیازسنجی به نیازآفرینی بایستی مورد توجه قرار گیرد .

وی با اشاره به اهمیت آموزش های مهارتی و با سووال این که چگونه اهمیت آموزش های مهارتی منجر به اشتغال را در جامعه ترویج و تبلیغ کنیم، خاطر نشان کرد: در این باره پوشش فراگیر حتی اقشار آسیب پذیر جامعه و ساماندهی آموزش های مهارتی با همکاری تمامی فعالان بایستی مورد توجه قرار گیرد .

حسینی با بیان این مطلب که آموزش های مهارتی بایستی مستمر باشد که در زمان حاضر اینگونه نیست، تصریح کرد: ارتباط بعدی و مستمر با کارآموزان دوره های مهارتی، شناسایی مستمر نخبگان مهارتی و محتواهای آموزش نوین، بازاریابی و فروش کالاهای تولید شده در کارگاه های آموزشی و تعامل آموزش مهارتی بین المللی به خصوص با کشورهای همسایه از ضرورت هاست .

شايان ذكر است در این نشست توانمندی های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در بهبود امور آموزش های فنی و حرفه‌ای منجر به اشتغال نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت؛ ارائه چالش های مهارتی گیلان و دریافت پیشنهادات، نظرات و تحلیل های فعالان حوزه فناوری اطلاعات ، معرفی فرصت های موجود در سازمان آموزش فنی و حرفه ای برای ایجاد کسب و کارهای فناورانه از جمله محورهای این نشست بود.

تعامل آموزشهاي مهارتي و اشتغال با همكاري فعالان فناوري اطلاعات و ارتباطات در گيلان
تعامل آموزشهاي مهارتي و اشتغال با همكاري فعالان فناوري اطلاعات و ارتباطات در گيلان
تعامل آموزشهاي مهارتي و اشتغال با همكاري فعالان فناوري اطلاعات و ارتباطات در گيلان
تعامل آموزشهاي مهارتي و اشتغال با همكاري فعالان فناوري اطلاعات و ارتباطات در گيلان

  • تاریخ درج : ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۰ دي ساعت ۱۶:۴۴
  • تعداد بازدید: 2440